Er du i den sistuasjon at du tenker hva koster en logo har du kanskje sett at en logo kan lages helt gratis. Priser for en logo varierer egentlig voldsomt. Alt fra helt gratis, til noen få tusen eller mange titalls tusen. De største varemarkene kan faktiske koste flere millioner kroner.
Det høres sikkert helt sprøtt ut at det er så enorme forskjeller, men det er grunner for det også.
Har du en nyoppstartet bedrift, forening, klubb eller en annen organisasjon og trenger ny logo har du følgende valg:
– Lag logoen selv i et program du har tilgjengelig (gratis hvis du har rett programvare)
– Bruk en logo-generator (Uten kostnad, men ofte med tilvalg som koster)
– Kontakt et logo-byrå med faste priser, ja, f.eks. logoutvikling: post@logoutvikling.no (lave priser)
– Be om et tilbud fra et reklamebyrå eller designbyrå. (høyere priser)
Tenker du å lage logo selv har vi 11 design tips for deg i dette blogginnlegget.
Prisene starter på 2990,- eks. mva. og. inkluderer digitale filer, fargeforslag, korrektur og mer til. Se detaljer og flere priser her. Prisen vil stige dersom man for eksempel har behov for å få laget trykkfiler, vil ha flere designforslag, logo tilpasset ulike sosiale medier, ønsker flere korrekturrunder osv.
Det er også mulig å skreddersy en logo etter akkurat hva du har behov for. Prisene vil oppdatere seg etter hva endringer du huker av for og det er oversiktlig og enkelt å se. Du kan gå til bestillingsskjemaet her for å bestille eller sende oss en melding via kontaktsiden.
Det finnes selvfølgelig masse dyktige designere utenfor Norge. Og prisen utenlands kan være mer gunstig enn norske priser. Hvis du er komfortabel med å bruke et byrå eller en utenlandsk tjeneste kan du spare noen kroner på å gjøre det. Om du vil fortrekke å ha dialogen på norsk kan det kanskje være verdt noen kroner ekstra. Noen utenlandske sider du kan vurdere å teste er f.eks Fiverr eller Upwork.
Prisen på en logo kan variere avhengig av en rekke faktorer. Her er noen mulige årsaker til variasjonen i priser:
Det er derfor viktig å huske at det er mange faktorer som kan påvirke prisen på en logo, og at prisen ikke alltid reflekterer kvaliteten på arbeidet. Det er viktig å finne en designer som har erfaring og kompetanse til å lage en logo som passer dine behov bedre, og som tilbyr en pris som passer ditt budsjett slik at du kan bli fornøyd med både pris og logo designet.
Logoer lages ofte alene men vil i de fleste tilfeller ha behov for en visuell profil. En profil vil kunne inneholde fonter, farger, former, ikoner, bildestil og ulike design elementer. Disse elementene vil forsterke bedriftens profil, logoen og skape en helhetlig identitet. Prisen for dette avhenger mellom annet av antall elementer og kompleksitet. Hos oss starter prisen på 2500,- eks. mva. for en visuell profil.
Trenger du nettside samtidig som utvikling av logoen kan ny hjemmeside leveres som en del av pakka. Det vil være en side bygget i wordpress med oxygen som er en moderne bygger som sørger for at siden er rask og kundevennlig og selvfølgelig optimalisert for mobil og netttbred i tillegg til desktop. En på nettside hos logoutvikling.no starter på 10. 000 kr. eks. mva. og vil være det grunnleggende man trenger.
Hva koster en logo + visittkort? Når ny logo er på plass kan det være du ønsker ett visittkort. Selv om det trykkes en god del færre visittkort i dag enn f.eks 10 år siden ønsker mange å ha en liten bunke visittkort å kunne dele ut ved de rette anledninger.
Prisen for logofoliering på en bil kan variere avhengig av en rekke faktorer, inkludert størrelsen på bilen, kompleksiteten til designet, type folie som brukes, og hvor i landet du befinner deg.
Vanligvis kan du forvente å betale et sted mellom noen tusenlapper og flere titusen kroner for en kvalitetsfoliering av bilen din. Det er best å ta kontakt med lokale bilfolieringsbedrifter for å få et nøyaktig tilbud basert på dine spesifikke behov og ønsker.
Når logo, den visuelle profilen, hjemmeside og andre ting er på plass er det på tide å markedsføre seg litt. Markedsføring kan gjøres på mange ulike måter alt ettersom bransje, budsjett og målsetting. Forsøk å sett av en sum fra budsjettet til markedsføring, f.eks annonsering.
Vi ønsker deg lykke til med logoutviklingen og håper at du vil vurdere å bestille logo fra logoutvikling.no. Send oss en melding om det er noe du lurer på så tar vi kontakt!